5 Temmuz 2017

Hacettepe'nin 50. Yaş Günü


Pespembe pamuk şekeri tadında, dalgaların harikulade sesinde, rengârenk çiçeklerin kokusunda, bulutların heyecan veren görüntüsünde ve sevilen kişinin teninde hem gerçek hem samimi hem de özgün bir MERHABA!
***

Bu ara sık sık geçmişe gidiyorum. Lisans öğrenimimi geçirdiğim Hacettepe Üniversitesini hatırlıyorum. Üniversitem bu hafta 50. yaşını kutlayacak. Marka değeri yüksek bir okulun 50. yılına ulaşması gerçekten çok değerli... Griliğiyle meşhur başkentin gökkuşağı yüzüdür Hacettepe... Ege'nin deniz kenarı bir şehrinden Anadolu'nun bozkırına gelen benim gibi biri için neşe, heyecan ve mutluluktur. Logosundaki geyiği yolda bir levha üzerinde gördüğümde bile sevindiğim Hacettepe'nin yeri bambaşkadır.

Beş yılımı geçirdiğim Geyikli Üniversite'm, cumartesi günü 50. yılını tamamlayacak. Cuma günü sabahtan akşama kadar 50. Yaş Günü için kutlamalar yapılacak. İki büyük yerleşkesinde sürecek etkinliklerin ilk durağı Anıtkabir... Defalarca gittiğim bu anlamlı mekâna yeniden ve yüzlerce Hacettepeliyle beraber gidebilmeyi çok isterdim. Hocaların cübbe ile katılacaklarını duydum; o gün Anıtkabir mor menekşe gibi olacak.

Güzel Sanatlar Fakültesi mezunuyum. İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı üzerine öğrenim gördüm. Süreci zor ama güzel bir bölümdü. İyi kötü tamamladım. Henüz iş yaşamına başlamasam da karakterimde ve kişisel gelişimimde bu eğitimin etkisi çoktur... Üniversiteyi sadece akademik bağlamda yaşamadım. Sosyal hayatım da epey etkindi. Bunda hem üniversite yerleşkesinde kalmamın hem de bir öğrenci topluluğunda çalışmamın rol oynadığını söyleyebilirim. Ortalama bir üniversite öğrencisinden çok daha hareketli hatıralar edindiğimi düşünüyorum. Televizyon programında konuk oldum, üniversite senatosuna sunum yaptım, arkadaşlarımla birlikte Türk Yıldızları, Doğan Cüceloğlu gibi harikulade değerler ağırladığımız etkinliklere emek verdim. Haliyle üniversitemi çok boyutlu yaşadım ve bugün onu büyük bir özlemle anıyorum, hatırlıyorum.
***

Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesinin "Dijital Hikaye Anlatımı Atölyesi" var. 2014 senesinde bu atölyenin bir çalışmasına katılmıştım. Bir günü böyle bir iş için ayırmış olmayı kendi adıma şans olarak görüyorum. Bölüm hocam Doç. Bilge Sayıl Onaran sayesinde içinde yer aldığım o atölye gününde Doç. Dr. Burcu Şimşek ve Araş. Gör. Eda Çetinkaya ile tanıştım. Onların yardımıyla bu dijital hikâyeyi hazırladım. Birkaç sefer bu videonun bölüme yeni gelen öğrencilere izletildiğini biliyorum. En son geçen eğitim öğretim yılının başında bunun gerçekleştiğini öğrendim. Hacettepe Üniversitesinde olmasam da hâlâ orada bir yerde ara sıra ortaya çıkmak beni mutlu ediyor.


video; şuradan.

Nice Yıllara Hacettepe!
50. Yaş Günü'n mutlu olsun!

Seversen özlersin; Hacettepe Üniversitesini seviyorum.

12 yorum:

  1. Mimarlık ne güzel bir bölümdür. 50 yıl serefine güzel etkinlik olmuş Ankara da olsam peşinize takılır gelirdim 🙈
    Sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Yaratıcılıkla ilgili şeyleri seviyorum. Mimarlıkla ilgili disiplinler de öyle. Keşke Ankara'da olsaydım da gidebilseydim ve Ankara'da olsaydınız, peşime takılsaydınız da gidebilseydik :)) Sevgiler.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  2. hacettepe. çok severim. çok gittim arkadaş ziyaretine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Ben de çok severim gerçekten. Son kitabında Hacettepe ve Ankara ile ilgili bölümlere takılıp hatıralara boğulmuşluğum var. Bunu da yeri gelmişken söyleyeyim :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  3. Hacettepe'nin nedense daha eski bir üniversite olduğunu sanırdım. Yazınız sayesinde öğrendim 50 yaşında olduğunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Hoş geldiniz.

      50 yaş da çok değerli :) Ama bana da sanki 50 yıldan fazladır devam ediyor gibi geliyor ki "Hacettepe Üniversitesi" olmadan önce "Çocuk Sağlığı Kürsüsü" olarak doğmuştur ve bu da hesaba 13 yıl daha katar.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  4. Merhaba
    Bazı okulların kendşne has kültürü vardır öğrencileri de o doğrultuda geliştirir kendini
    Naifliğinizin sebebini şimdi daha iyi anlıyorum
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Benimle ilgili değerlendirmeniz için çok teşekkür ederim. Önceden de söylemiştim, böyle sözlere karşı cevap vermekte zorlanıyorum :) Başta belirttiğiniz düşünceye katılıyorum; bazı okulların kendine has bir kültürü vardır ki Hacettepe Üniversitesinin de öyle okullardan biri olduğunu düşünüyorum. Sevgiler.

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  5. Üniversiteni sevmen ne güzel :)) Ben mezun olunca özler miyim bilmiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :)

      Güzel şeyler yaşandıysa özleniyor bence. Tabi mezuniyet sonrasında yine en az o düzeyde güzel şeyler yaşanırsa belki özlenmeyebilir veya bu kadar özlenmeyebilir. Bu bakımdan da özlüyor olabilirim :)

      Güzel günler dilerim!

      Sil
  6. Tarzınızı çok beğeniyorum. Su gibi akıp, gidiyor. Bence kendinize has bir tarzınız var.
    Ben de üniversitemi çok seviyorum ve nasıl özledim... Anadolu Üniversitesinde okudum. Çok harika zaman geçirdim. O yılları yaşadığım için çok mutluyum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Yasemin,

      Değerlendirmeniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim. Böyle cümleleri okumaktan ve okuyabiliyor olmaktan mutlu oluyorum... Güzel zamanlar yaşayabilme şansına erişmiş insanlardan olmak ne iyi.

      Güzel günler! :)

      Sil

Yorum, paylaşmaktır :)
Merhaba misafirim!